Transport morski kontenerowy

Każdego dnia drogami morskimi transportowane są ogromne ilości towarów na całym świecie. Mało kto wie, że większość dóbr, będących przedmiotem handlu międzynarodowego, docierających do nas z dalekich jego zakątków, przesyłanych jest właśnie drogą morską. Jest to jedna z form żeglugi, która odbywa się z pomocą wyspecjalizowanych rodzajów statków – drobnicowców, kontenerowców lub masowców. Spedycja morska dedykowana jest wszystkim rodzajom towarów, dla których priorytetem nie jest czas. Z kolei należy ona do najbezpieczniejszych środków transportu i na pewno najbardziej ekonomicznych w zakresie przesyłek międzynarodowych dalekodystansowych. Daje także ogromne możliwości pod względem rozmiaru i ciężaru ładunków.

Spedycja morska i transport morski – specjalności firmy Dalton

Działając w branży od 1997 roku rozwinęliśmy naszą specjalizację w zakresie spedycji morskiej. Jesteśmy firmą z polskim kapitałem i siedzibą w mieście portowym – Gdyni. Zespół profesjonalistów w pełni kompleksowo oraz indywidualnie znajduje efektywne i optymalne rozwiązania z zakresu spedycji i transportu morskiego naszych klientów. Na przestrzeni lat zyskaliśmy doskonałą współpracę z armatorami oraz utworzyliśmy sieć własnych agentów na całym świecie. Oferujemy usługi w zakresie transportu wodnego, najróżniejszego rodzaju typów ładunków, od drobnicy po przesyłki nienormatywne.

Transport morski – jakie typy ładunków transportujemy drogą morską?

Najważniejszymi typami spedycji morskiej są ładunki kontenerowe FCL – Full Container Load oraz przesyłki drobnicowe LCL – Less Container Load. Transport statkiem umożliwia wysyłkę towarów, które innymi środkami nie mogłyby zostać przewiezione na dalekich międzykontynentalnych i międzynarodowych dystansach, stąd wyróżnia się także transport ładunków ciężkich i ponadnormatywnych.

Do najważniejszych typów kontenerów morskich należą:

  • kontenery morskie uniwersalne – dwudziesto lub czterdziestostopowe, o tych samych wymiarach szerokości i wysokości 235 cm x 239,5 cm. Wyróżnia się też kontenery czterdziestostopowe o zwiększonej kubaturze tzw. High Cube (HC), których wysokość wynosi 270 cm.
  • kontenery morskie specjalistyczne – wśród nich występują także kontenery o długości dwudziestu lub czterdziestu stóp, z powiększoną kubaturą zależnie od potrzeb i konieczności ładunku towaru:
  • kontenery morskie Open Top
  • kontenery morskie Hard Top
  • kontenery morskie Flat Rack

Transport morski ładunków w kontenerach (FCL)

Żegluga morska umożliwia nadawanie towarów i ładunków o bardzo dużych rozmiarach i kubaturach. Transport pełno-kontenerowy należy do najczęściej wybieranego typu przez przedsiębiorców. Jeden kontener w tym przypadku wykorzystywany jest przed jednego nadawcę. Na tą opcję transportową decydują się także nadawcy/odbiorcy, którzy zlecają wysyłkę towarów większych, niewymiarowych, ale wciąż mieszczących się w ramach wymiarów dostępnych kontenerów.

Transport morski ładunków drobnicowych (LCL)

Dla przedsiębiorców, którzy zlecają wysyłki nie obejmujące nośności czy kubatury całego kontenera najlepszym rozwiązaniem, korzystając z frachtu morskiego, są przesyłki drobnicowe. Umożliwiają wysyłkę poszczególnych ładunków czy palet, niewielkich kubaturowo w jednym kontenerze wraz z przesyłkami innych nadawców. Jest to najtańszy sposób na przesył towarów dla małych i średnich firm lub przedsiębiorców rozpoczynających działalność w zakresie handlu towarami.

Transport morski ładunków ciężkich i ponadnormatywnych

Z pomocą frachtu morskiego możliwa jest wysyłka towarów, które innymi środkami transportu nie mogłyby zostać przesłane na dalekich dystansach. Do wysyłki wyjątkowych towarów ciężkich i ponad gabarytowych służą platformy. Wytrzymała podłoga zapewnia możliwość ładunku o wadze przewyższającej nośność standardowych kontenerów. Dzięki nim możliwy jest transport elementów budowli lądowych i morskich, maszyn, pojazdów, transformatorów, generatorów, itp. których przemieszczanie wiąże się z korzystaniem ze specjalistycznych środków i urządzeń oraz wymaga szczególnych środków ostrożności.

Obsługiwane porty morskie

Porty morskie są najważniejszym ośrodkiem umożliwiającym żeglugę w tym transport morski i ruch pasażerski. W naszej ofercie gwarantujemy obsługę ładunków na terenie polskich portów, a także większości portów europejskich między innymi takich jak Hamburg, Bremerhaven, Rotterdam, Genua lub Constanta.

Obsługiwane relacje geograficzne

Ciągły rozwój handlu międzynarodowego sprawił, że paczki docierają od nas w najdalsze części świata. Odległość nie stanowi obecnie znaczącego problemu w dystrybucji towarów. Wśród najważniejszych obsługiwanych przez nas kierunków są Daleki Wschód w tym Chiny, Wietnam, Malezja i Indie, USA i Kanada, Ameryka Południowa i Środkowa, także Afryka, Australia i Nowa Zelandia. Transport statkiem może dotrzeć do najdalszych zakątków Ziemi, niezależnie od punktu startowego.

Odprawa celna i reprezentacja fiskalna w portach UE

Spedycja morska na arenie międzynarodowej wymaga dużej wiedzy i biegłości w posługiwaniu się nią. Znajomość obowiązującego prawa, jego norm i zawiłości jest kluczowa przy organizacji przesyłu ładunków pomiędzy różnymi państwami. Jako firma spedycyjna możemy zapewnić organizację odprawy celnej oraz reprezentację fiskalną w portach znajdujących się na terenie Unii Europejskiej. Niekompletna lub niewłaściwie przygotowana odprawa celna może przysporzyć poważnych problemów oraz opóźnień w dotarciu transportu do celu. Jako firma spedycyjna możemy zapewnić organizację odprawy celnej oraz reprezentację fiskalną w portach znajdujących się na terenie Unii Europejskiej. Dbamy o to, aby świadczyć w tym zakresie kompleksową usługę dla przedsiębiorców i aktywnie kontaktować się z klientami w jej ramach, aby jak najbardziej ułatwić ten skomplikowany proces. W imieniu polskich importerów dokonujemy odpraw celnych w docelowych portach, w tym przypadku importer jest odpowiedzialny za opłacenie cła. W późniejszym terminie może natomiast rozliczyć podatek VAT. Rozliczenie powinno nastąpić w kolejnym miesiącu po sprowadzeniu towaru do Polski w deklaracji VAT-7.

Transport i magazynowanie ładunków

Sam transport ładunków jeszcze nie jest końcem łańcucha dostaw i całego procesu logistycznego. Kluczowym jego elementem jest także magazynowanie towaru. Jest to przechowywanie powierzonych towarów w specjalnie do tego wyznaczonej i zorganizowanej przestrzeni. Na cały proces składają się także przyjęcie ładunków, składowanie w odpowiednich warunkach, wewnętrzne przetwarzanie oraz wydawanie. Czasowe składowanie staje się coraz bardziej powszechne. Dbając o to, aby zawsze spełniać oczekiwania klientów i dopasować ofertę do ich potrzeb oferujemy możliwość magazynowania i przeładunku towarów, cały proces jest odpowiednio nadzorowany, sprawdzany z odpowiednią dokumentacją i bezpiecznie przekazywany do wybranego dalszego środka transportu.

Doradztwo w zakresie transportu morskiego

Profesjonalny i doświadczony zespół zapewnia osobistą pomoc i kompleksowe doradztwo na każdym etapie procesu spedycyjnego, logistycznego i transportowego. Dopasujemy ofertę zależnie od indywidualnych potrzeb w wymaganym przez klienta zakresie. Pomożemy zaaranżować kontrolę towarów dokonywaną przez służby fitosanitarne, weterynaryjne i inne. Każdy klient może liczyć na pełną pomoc merytoryczną na każdym etapie realizacji transportu. Zdajemy sobie sprawę ze skomplikowanego charakteru procesu, jaki wiąże się z łańcuchem dostaw, dlatego zapewniamy kompleksową usługę również pod względem ubezpieczenia transportowego od wszelkiego ryzyka.

Previous Next
Close
Test Caption
Test Description goes like this